Morsdag!

Idag är det Morsdag & det ska ju självklart firas! :) Lilla mamma fick ett hemmagjort kort av mig med en bild på oss & med en dikt som jag har skrivit. Jag köpte även ett par örhängen från Albrekts Guld, som är fomade som hjärtan. Jättesöta.


Mamma

Du är hela vår trygghet, hela vår värld.

Jag beundrar dig för hur mycket du kämpar, hur mycket du orkar, men aldrig skulle du klaga

Även om jag ibland skulle hoppas att detta bara vore en saga.


Den kraft du har, finns det ingen annan som tar
Då de andra inte orkar, då de bryter ihop och slutar kämpa, är du den som sorgen kan dämpa

När du stod där ensam, måste du haft det tufft

Men aldrig har du kippat efter luft

Du är stark som ingen annan och jag beundrar dig för det


Du har stöttat mig för att komma hit jag står idag.

Utan dig hade jag inte kunnat ta mina andetag.


Du har alltid motiverat mig och givit mig kraft

För utan dig kära mamma, skulle jag detta aldrig haft.

 

Du styrker mig när saker och ting är svårt

Du får mig att orka när allting känns hårt


Det går inte en dag utan att du gör ditt bästa

Du är speciell, långt ifrån de flesta


Jag är stark med dig bakom min rygg

Du är alltid lugn och trygg


Jag vet att du stöttar mig så att jag kan nå mina mål

Utan dig i mitt liv, hade det varit ett stort svart hål


Hur firar ni era mammor?


Kommentarer
Postat av: nathalie

Åh vad fint Sara!

Glad och rörd hon måste ha blivit!

2010-06-02 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0