Sportlov

Äntligen är det lov! Lite om helgen i alla fall.. (som nästan är slut) Bebo hämtade upp mig efter sitt jobb :) jag skulle egentligen laga mat på kvällen men fick feber igen.. så jag var jätteseg. Detta resulterade i att vi åkte bort till pizzeria Bambino för att käka. Där satt vi ett tag och åt jättegod pizza, sen när vi skulle hem.. omg. Bilen fastnade i värsta feta snödrivan när vi backade ut från deras parkering. Först blev jag full i skratt, så hemskt -.- blir alltid det när sånt händer. Jag fick sätta mig och gasa som fasen medan Pavle puttade på. Det hela var meningslöst, vi satt fast. han fick gå in och be en pizzasnubbe om hjälp.. båda puttade och det gick fortfarande inte. Till slut, till slut, efter mycket om och men, lyckades en tredje person backa ut bilen. Då hade vi fick skotta snö med skorna, putta tills vi var helt svettiga, köra fram o tillbaka o allt. Blev riktigt rädd där ett tag, men det slutade bra i alla fall.

Den förfärliga snöstormen, eller den o den.. det snöar ju hela tiden i och för sig. Har nog aldrig varit så mycket snö sen jag föddes!


Egentligen skulle vi gått ut den kvällen men eftersom jag var lite sjuk blev det inget med det, jag somnade tidigt istället!
I lördags åkte vi runt i lite roliga butiker som Rusta, Biltema (inte så kul kanske), Chili osv. för att inhandla spik och annat välbehövligt. Sedan hängde vi upp tavlor, lagade spaghetti & köttfärssås, tvättade och rensade ut i skåp och lådor. Mycket slit men bra blev det! Vill åka till IKEA nu! Jag ska sy en gardin till Ps kök och har hittat ett tyg på deras hemsida som jag ska köpa! :)

Som jag babblar på här.. ojoj. I lördags kväll blev det ett besök i Trönninge och idag har jag bara tagit det lugnt, fikat med Linnéa och nu ska jag rensa lite här med i lådorna med leksakerna från pappa. Allt ska upp på vinden! Så ha det fint allihopa, hörs kanske senare, :)

Kommentarer
Postat av: maria

Vad bra det :) vi gjorde inget speciellt faktiskt, tog det lugnt och kollade film bara :)

2010-02-22 @ 23:47:52
URL: http://mariiathored.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0