Ciao..

Idag håller jag på att städa lite i lägenheten, pavle är och jobbar. Det blir en överraskning för honom att här kommer vara alldeles skinande när han kommer hem :) hade tänkt att hinna inom stan också innan jag åker hem.. När jag kommer hem ska jag plugga & städa mitt eget rum!

Igår var jag med Linnéa & även hennes vän Ronja på Galejan för att hjälpa till på.. ja, något som liknar våran tids Puma? Disco. Det började med att vi fick stå i garderoben, det var helt okej även om det var rätt stressigt ett tag. Sedan skulle vi byta med tjejerna i baren och jag hann inte stå där mer än en liten, liten stund innan jag skulle gå iväg på toa. Vad ser jag på där? Jo, en tjej som sitter på toaletten och fullkomligt råspyr.. Det var så hemskt at se. Alla sa att vi skulle slänga ut henne och "vart ska vi sätta henne?" Vet inte vad folk tänker med.. men hur kan man ha hjärta att bara sätta en person på marken ute & ensam, som inte ens kan stå själv? Förvånas faktiskt.. Hur som helst, jag stod kvar med tjejen där ute och det kom fram en kvinna från ett sånt där hjälpteam och hjälpte mig att hålla i henne osv.. Tjejen spydde, svamlade och ville bara lägga sig ner. Det beslutades att hennes kompis mamma skulle komma och hämta dem. När hon blev allt sämre ringde de tjejens egen mamma och när hon var påväg, då vi skulle gå ut med henne till vägen.. var hon helt borta och reagerade inte på att man klappde henne på kinden (klappa o klappa, ni vet). De beslutade att ringa ambulansen som förövrigt tog en evighet på sig att komma dit...
Usch, det var så hemskt :( Linnéa hade undrat vart jag tagit vägen och kom ut, sen stod vi där o frös tills ambulansmänen gick iväg med henne. Jag vet faktiskt inte hur pass allvarligt detta var, men det var i alla fall otäckt. Att se vad den där spriten kan göra alltså.. Det hände massa mer under kvällen, men detta inlägget är långt nog redan så.. jag behåller nog det för mig själv.

Undrar hur den stackars tjejen mår idag ♥

Ha en trevlig lördag mina vänner.
Sara

Kommentarer
Postat av: nathalie

Seriöst? Att folk kan tänka så...

Bra att du var där Sara!

2009-10-10 @ 14:00:18
URL: http://nathalieorellana.blogg.se/
Postat av: Glenda Delgado

fan vad hemskt =(

2009-10-10 @ 16:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0