26 februari

Hej & hallå. Känner att det varit lite halvdött här ett tag, men jag har inte riktigt haft sug för att blogga, så då skiter jag i det :) Nu kände jag dock för att slänga in ett litet inlägg. De senaste dagarna har faktiskt bestått av ganska mycket plugg, eftersom jag kom efter så mycket den veckan innan lovet då jag var borta. Har kommit ikapp med en del, men jag har en grej i svenska som jag måste göra + räkna matte. Veckan har varit helt utan träning, eftersom jag känner för att bli lite mer frisk först... Imorgon ska jag äntligen träffa baby. Det var ju inte lite längesen jag var hemma hos honom. O just det ja, jag ska till stan också. Sofia har inte fått sin present än, så det ska jag ta o fixa imorgon (Y) för än gångs skulle har hon önskat sig något, så det blir nog en lätt match - det var inom mitt område dessutom ;) haha.

Idag hade jag mitt tal i retoriken & det gick faktiskt bra. Jag kände inte någon nervositet när jag skulle gå upp eller när mitt namn ropades upp, men när jag väl stod där o alla tittade på mig slog hjärtat ett par gånger extra. Pratade möjligen något snabbt, men för att vara mig var det ganska långsamt :p Haha, jag höll ett bröllopstal till Melanie & snackade om en påhittad barndom då jag tog sönder hennes leksaksbil och annat galet.

Syon kom in med lappar till oss idag. Alla tvåor ska få gå på tre olika föreläsningar under en förmiddag i vår, där olika arbeten kommer att presenteras. Jag valde turism på förtsa, sedan läkare & på sista arbeta utomlands. Fanns mycket jag ville välja... ni vet ju - jag skulle nog vilja utbilda mig till det mesta. Haha. Läkare tycker jag låter så himla intressant, men jag går ju inte natur och även om man har 20.0 / 2.0 så LOTTAS man in... Så min enda väg blir nog att läsa i ett annat land i så fall. Menmen, jag kan ju ändra mig hundra ggr ^^ Jobba med inredning hade inte heller varit helt fel? Man kunde välja att gå på en föreläsning om läraryrket, men jag tänkte att jag har ju morsan där till att berätta så det är ju lite onödigt ;p Men nu ska vi nog inte rada upp listan på allt jag tycker om... den kan bli lång.

Guuuush så långt detta blev, men jag kände för att skriva av mig lite. Funderar på att plugga lite engelska nu? Har ju faktiskt prov om ett tag.

Förresten - har ni tänkt på att det har börjat bli mycket ljusare ute nu? Såå skönt

Hoppas ni mår bra?
Love, Sara

Kommentarer
Postat av: stina

Hej hej!



Nej, snittet till läkarprogrammet ligger inte på 2,0 längre. Det är nere på 19, något:) Dels för att det finns fler pltser på varje program o dels för att dem har startat upp en nytt läkarprogram på någon ny ort:)



Ja, å när du ska söka så e d nog betydligt lägre eftersom snittet också kommer sjunka med tanke på att du inte konkurreras ut av folk som läser upp sina betyg... new rules;)

2009-02-26 @ 22:53:32
Postat av: Sara

ok, det lät ju bra :) vem du nu är?... fast man kmr visst kunna konkurreras ut av de som läst upp sina betyg på ett sätt, eftersom de kmr gå in i en annan kvotgrupp och det blir därmed lite mindre platser för de som inte läst upp sina betyg. men det är sant som du säger att snittet kommer sänkas. jag kommer ju dock komma in i den andra kvotgruppen oavsett betyg eftersom jag blir tvungen att läsa ett tekniskt basår! tråkigt men sant

2009-02-27 @ 20:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0