sommaren 2009

Sommaren börjar närma sig på allvar nu. Idag är det endast 18 dagar kvar till min födelsedag och då är vi nästan inne på försommaren. Alla nationella prov som dragit igång skvallrar om att semestern närmar sig. Likaså de varma vindarna, gröna träden och det faktum att man kan gå ut i ballerinaskor är härliga tecken på att sommaren är nära.
Hur mitt sommarlov kommer se ut, börjar nu att klarna lite grann. Egentligen skulle jag & Pavle till Serbien i år som ni vet, men han vill inte det med tanke på att han flyttar osv. Det går helt enkelt inte att övertala honom. Han är mycket bestämd min man. Jag har ändå lite oskyldigt sökt på sistaminuten resor de senaste dagarna och la fram förslaget till honom nu. En sistaminuten i slutet på maj eller början på juni hade varit så perfekt. Jag lovade att vara snäll hemmafru så skulle han tänka på det (A) hahaha! Vad jag vet är i alla fall det här:
1 juni: Pavle får sin lägenhet och jag ska hänga där en del och göra fint :D
11 juni: Skolan slutar för oss första- och andraårselever. 2/3 av gymnasiet avklarat! 
12 juni: Studenten för min bror, kommer bli en härlig helg med mycket folk här hemma!
15 juni: Måndagmorgon infinner jag mig på Folktandvården Nyhem för sommarjobb i tre veckor framåt. På helgerna hoppas jag på fint strandväder, solning, mysiga grillkvällar här hemma och hemma hos Pavle med vänner till oss.
22-26 juli: London med mamma & Ulf för att hälsa på Fredrik.
Augusti: London igen med pappa för att hälsa på Fredrik. Samt att skolan börjar...

Vad ska ni göra i sommar? Något bestämt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glenda här. Jag ska jobba juni, juli och en vecka i augusti. Därav ska jag spara till en resa till usa så jag kan hälsa på mina kusiner i augusti. På helger blir de sol och bad :) och michael jackson konsert med alice :D ska bli roligt. Så fint vädret var idag börjar man tänka på sommaren ! var så varmt ute idag så jag bara ville slänga mig i vattnet haha.

2009-04-27 @ 18:38:33
Postat av: melanie

Din sommar ser ändå säkrad ut, Sara lilla. Du ska resa, tjäna pengar & inreda en lägenhet :) You'll be fine, with or without Serbien ^^

2009-04-28 @ 08:02:05
URL: http://mammahjartapappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0