Dröm - Odjur & hjältemod

Jag & Linnéa var på någon simstadio, efter att jag varit på Liseberg på Pavle.
Jag kunde dyka helt sjuuukt långt, jag dök från ena sidan till andra på bassängen, det kan ha varit typ 30 meter kanske? Efter en stund gick vi upp från bassängen och in i ett rum där någon man skulle lära oss koordinationssteg som vi lärt oss i skolan på dansen. Helge (!!) - min ryskalärare, var där för att filma allt & självklart var det värsta 50-tals designen på filmkameran. Han tände en tändsticka för att filmkameran skulle starta. Hahaha, det var verkligen såå old...
Efter det, skulle jag & Linnéa följa med honom i hans bil. Helge stannade efter en stund, på en gräsplätt och jag frågade varför. Han steg ur bilen och sa "jag har väl någon kanelbulle med mig som jag vill äta". Han öppnade min bildörr och gjorde sådär med ögonbrynen, ni vet upp och ner, som när man flörtar. (HAHAHA.det här är min lärare!!) Jag blev skitförbannad och började skälla ut honom.
Han gick iväg utan att säga något och satte sig i en liten röd audi där en flicka satt i baksätet. Jag tyckte synd om Helge och gick för att prata med honom. Jag öppnade bildörren, där han hårt satt och kramade sina Vecko Revyn-tidningar.
Jag sa att jag blev äcklad när han gjorde så ochatt om han skulle göra minsta lilla äckelgrej igen, skulle jag säga till rektorn.
Helt plötsligt stod min älskling där precis vid bildörren och jag blev så glad. Han var som en ängel, som bara stod och log.
Han blev dock verklig bara några sekunder efter och vi stod och pratade lite. Sen tittar jag upp och ser ett stort, rött hus, i typ Pippi Långstrump-style. Samtidigt ser jag en huuuge häs, med röda utstående ögon. Jag ba "Pavle, checka hästen bakom dig". Han börja skrika o grejer (hahah what?) & sedan kommer jag bara ihåg att efter det så stod jag lite längre bort, med pappa och Fredrik. Vi höll på att sätta upp någon spegel i bagaget med en persienn framför. Samtidigt kommer det en dinosarie som går över den här gräsplätten, förbi oss. Jag bad Pappa & Fredrik skynda sig med spegeln, eftersom odjuret kunde komma och ta oss vilken sekund som helst. De hann inte klart innan den kom tillbaka, så vi fick hoppa in i bilen fort som fan och köra iväg med odjuret jagandes efter oss. Jag kommer ihåg att jag gnällde "om odjuret tar oss, tar den mig först eftersom jag sitter längst bak"...
Vi hann inte köra långt innan pappa tvärnitade, svängde bilen snett bakåt, för att vända och sa "jag tror den är lika rädd för däcken" (vi hade tydligen enorma däck på bilen). Hann svängde om hela bilen och körde tillbaka dit vi kom ifrån. Drömmen slutade med att vi tre kom inridandes i en by, på hästar som mer såg ut som elefanter. Alla i byn kom springades mot oss och skrek "Apollo, Apollo" och prisade min pappa (som tydligen var riddare Apollo).... Vi var räddade från odjuret.

Psst! Måste bara säga att min lärare verkligen inte är någon äckelgubbe. Fråga mig inte varför jag drömde det... Urk!


Förresten, jag är hemma från skolan idag. Förkylningen håller i sig och jag kände mig jättehängig imorse.
Oh noooo, måste plugga matte idag :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHAHA jag dog?!! "Jag kanske har en kanelbulle som jag vill äta" hahahha och "apollo, apollo!" ?! Sjuka jävel - sänk värmen i ditt rum?! HAHAHA

2008-11-03 @ 23:55:01
URL: http://soofiiac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0