Puuuh!

Började traggla matte imorse; slumpförsök i flera steg, odds, utfallsdiagram, komplementhändelse, statiska undersökningar med analyser, spridningsmått, normalfördelning & standardavvikelse... En liten del i en djupsjö av matte kapitel 1 & 2 -SOM JAG HAR PROV PÅ IMON!
Kände mig bara såå uppgiven & nästan gråtfärdig för en liten stund sen när jag försökte förstå mattebokens komplicerade förklaringar till den förbannade standardavvikelsen. Ska vara jävligt glad att jag är omgiven av ett dussin mattegenier i min familj. Ringde till min kära pappa som hjälpte mig o guud vad lättad jag blev! Nu förstår jag mycket mer :)

Sooo, nu ska jag inte tråka ut er med en massa mattetråkigheter
Back to work. Men först - ska jag göra mig en liten god smoothie med banan & jordgubbar :)

Ha en fin dag!
Love Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0