Jullängtan

ÅÅÅH!! Jag vill ha jul nu, nu, nu!!
Älskar stämningen som börjar infinna sig lite smått redan nu & inte minst sagt i början på december, när julskyltningarna drar igång. Jag vill gå & kika julklappar till nära & kära, slå in dem med fint julpapper & lack, mysa med mammas lussekatter & pepparkakor, julpynta huset fullt med tomtar, höra julmusiken nerifrån vardagsrummet, se den första snön falla (FÖRHOPPNINGSVIS PÅ JULAFTON!), vakna upp på julaftonsmorgon & känna mig som en liten unge som längtat efter julafton i 364 dagar, umgås med min kära släkt, ha lillejul med baby (& proppa han full med julmat),  göra julgodis, ÄTA MORMORS JULMAT -
dopp i grytan bl.a. OBS! STÅR HöGT PÅ PRIOLISTAN, lägga mina inköpta julklappar under granen & gå och kika på om det finns något spännande där under... oooså vill jag självklart också bara känna den där friheten man gör under ett lov. Flera veckors ledighet utan krav & stress.
Men, jag får väl bärga mig ett tag till tills mysigheterna infaller :)  Mamma är bäst på att fixa mysigaste julstämningen... längtar tills alla små tomtar & mysiga ljus kommer upp här & där i huset.
Något som känns jävligt tråkigt är att det verkar som att brorsan inte ska vara hemma över julen... :(( Brukar vara så mysigt här hemma... Nu blir jag ensamsyskon över julen. Gonna miss u!


Lite bilder från julen 2007
Gissa vem som är tomten? Hahahah xd

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oh, fyfan vad sjukt det känns verkligen som igår du berätta om hur glad Klara blev över att få leka prinsessa med hennes nya klappar - äkta deja vu där!

2008-11-14 @ 02:04:47
URL: http://soofiiac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0